Woensdag 22 juni houden vier samenwerkende West-Friese Rotarygroepen een Lagerhuisdebat. Samen met debatleider Edward van der Zwaag gaan we het debat aan over het thema ‘Woningbouw en duurzaamheid’. Kunnen die twee samengaan?

Arthur Helling, wethouder Economische Zaken en Ruimtelijke Ordening Hoorn, verzorgt de inleiding met als afsluiting een scherpe stelling. Voormalig D66 kamerlid Jan Hoekema geeft het tegengeluid. Daarna gaan we in verschillende samenstellingen zelf het debat aan.

Edward van der Zwaag heeft twee jaar als vaste debater elke zaterdagavond in het rechtstreekse Vara-televisieprogramma met Marcel van Dam gedebatteerd. Hij houdt het debat scherp, flitsend, prikkelend en aantrekkelijk om bij te wonen en aan deel te nemen.

Deelnemende Rotaryclubs: Hoorn de Compagnie, Radboud-Medemblik, Koggenland en De Eenhoorn Hoorn.

Inloop vanaf 19:30. Plaats van handeling: Bibliotheek Hoorn, Wisselstraat 8, Hoorn. Parkeren: Het Jeudje. We beginnen met koffie/thee en een koekje. We sluiten af met drank en bitterballen (al dan niet alcohol- en diervrij).

RC De Eenhoorn