Penningmeester en medeoprichter, Wendela Sandberg, verzorgt een gepassioneerde en interactieve lezing over ‘EndPlasticSoup’.
Dit initiatief is in 2018 gestart samen met 8 Amsterdamse Rotary Clubs. Het doel is om: bewustwording, acties en allianties te creëren om plastic soep in de oceanen tegen het jaar 2050 te elimineren.

Plastic, ooit warm onthaald als een prachtig en uiterst nuttig product, wordt een bedreiging voor onze planeet: plastic afval komt terecht in onze oceanen, rivieren, wateren, stranden, bossen, stortplaatsen en in onze stadsparken en straten. Plastic verdwijnt niet maar wordt alleen maar kleiner en veroorzaakt ernstige problemen voor levende wezens. En zo komt het onze voedselketen en ons lichaam binnen.
Wendela werd op haar dertigste de eerste vrouwelijke algemeen directeur van het Rotterdams Philharmonisch Orkest. Ze reisde veel met orkesten en later als Grant Manager van Plan International. Omdat ze in de natuur leeft, valt haar oog op milieuproblemen en ruimt ze haar omgeving op lang voordat ze medeoprichter was van EndPlasticSoup in 2017/2018.

Rotary Club Koggenland is supporter en vriend van EndPlasticSoup. Is je interesse gewekt? Meld je dan direct aan via info@rotarykoggenland.nl en ontvang de Zoom-link. Er is een beperkt aantal inschrijvingen mogelijk.