Op 1 februari is in Zwembad het Enkhuizerzand de 24e editie van de sponsorplons gehouden. Kinderen van basisscholen zwemmen hierbij banen voor geld dat ze gesponsord krijgen door vrienden, famillie en buren.

De opbrengst van de sponsorplons wordt elk jaar besteed aan goede doelen die met het zwemmen te maken hebben en gaat dit jaar o.a. naar zwemlessen voor kinderen van basisscholen in Enkhuizen die door financiële omstandigheden geen zwemdiploma kunnen behalen, vrijkaartjes voor het zwembad voor de deelnemende kinderen en een donatie aan de Vrijwillige Reddingsbrigade Enkhuizen.

Dat de sponsorplons na al die jaren nog steeds in trek is blijkt wel uit het feit dat er dit jaar bijna 5700 baantjes door de kinderen zijn gezwommen. Maar liefs 173 kinderen hebben er meegedaan, samen hebben ze 5699 baantjes gezwommen en daarmee een bedrag van ruim 7000 euro aan sponsorgeld bij elkaar geplonst. Het eindbedrag van deze actie komt samen met het geld dat de Rotary al had binnengehaald op bijna 10.000 euro. Wat een fantastische prestatie.

Meer informatie: sponsorplons