Rotaryclub Hoorn-de Compagnie is opgericht (charterdatum) op 2 februari 1993. Wij maken deel uit van de serviceclub Rotary International met ruim een miljoen leden wereldwijd. Rotary in Nederland telt ongeveer 500 clubs met in totaal ruim 20.000 leden. Meer informatie over Rotary via www.rotary.nl.

Wij zijn een club van 30 enthousiaste, betrokken en bevlogen ondernemers, artsen, juristen, onderwijzers en een priester die niet alleen voor hun eígen werk staan, maar ook iets méér willen betekenen voor de maatschappij.

Wekelijks op woensdagavond komen we bij elkaar in Grand Café Restaurant ‘t Hop (bij Schouwburg Het Park) te Hoorn. Om ongeveer 18:00 uur ontmoeten wij elkaar met een drankje, waarna we om 18:30 uur aan tafel gaan voor een diner en aansluitend het programma van die avond. Soms is dat een presentatie door iemand van buiten de club, maar veelal door leden zelf. Door onze wekelijkse bijeenkomsten leren we elkaar goed kennen en delen we onze persoonlijke en professionele kennis.

De Rotary club is een serviceclub. Dit betekent dat wij als club ook iets voor de maatschappij willen betekenen. Wij doen dat individueel en persoonlijk, bijv. in de vorm van bestuurslidmaatschap, het beschikbaar stellen van kennis, het deelnemen aan vrijwilligersactiviteiten. Als club gezamenlijk organiseren wij jaarlijks kleine en/of grotere events, om financiële steun te kunnen bieden aan één of meerdere projecten.

De club behoort binnen Rotary tot district 1580 en heeft internationaal nummer 29237.

Wit, T.J. de (Dick)